المزيد » شركات اتصالات » أسعار باقات الانترنت الجديدة ADSL من WE

أسعار باقات الانترنت الجديدة ADSL من WE

توجد العديد من شركات المحمول التي تقدم خدمات الانترنت الأرضي ADSL مثل فودافون وأورنج واتصالات وشركة المصرية للاتصالات أو المعروفة باسم WE. تعتبر شركة WE أحدث الشركات الأربعة الموجودة في مصر وعلى الرغم من ذلك استطاعت أن تثبت وجودها وقدرتها على المنافسة مع الشركات الأخرى. تتنافس هذه الشركات من خلال العروض التي تقدمها لاكتساب رضا العملاء وتلبية جميع رغباتهم واحتياجاتهم المختلفة. يحتاج العملاء الاضطلاع من وقت لآخر على أحدث العروض التي تقدمها هذه الشركات لمعرفة الذي يناسبه منها. في هذا المقال سوف نعرض لك أسعار باقات الانترنت الجديدة من شركة WE المصرية للاتصالات فإذا كنت من عملاء WE فسوف تختار من بينها ما يناسبك.

باقات الانترنت من WE

دلوقتي تقدر تستمتع بأسرع انترنت في مصر بلا حدود. شركة WE بتقدملك تحديث شامل لسرعات وأسعار الانترنت الثابت بسرعات قد تصل إلى 100 ميجابايت/ الثانية. بعد ما تنتهي سعة التحميل هتستمتع بإنترنت بلا حدود بسرعة 1 ميجابايت في الثانية. أما لو انت عايز ترجع لسرعتك الأصلية في نفس الشهر في الحالة دي تقدر تشحن أي من الباقات الإضافية التالية:

الباقة الإضافية السعر
20 جيجابايت 30 جنيه
50 جيجابايت 60 جنيه
100 جيجابايت 100 جنيه

 

مع WE انترنت تقدر تستمتع بإنترنت بلا حدود وتختار سرعة تصل إلى 5 ميجابايت أو 15 ميجابايت أو 25 ميجابايت أو 50 ميجابايت أو 100 ميجابايت. وهي عبارة عن باقات جديدة تلبي احتياجات جميع العملاء بسرعات مختلفة تبدأ من 5 ميجا إلى 100 ميجابايت في الثانية.

عرض الانترنت بسرعة 5 ميجا الغير محدودة

العرض ده بيكون مناسب أكتر للاستخدام المنزلي أو الشركات الصغيرة. من خلال هذه الباقة بيستمتع العميل بسرعة تحميل تصل إلى 5 ميجابايت في الثانية أما بالنسبة لسعة الباقة فهي  بتكون 100 جيجابايت والاشتراك الشهري 110 جنيه. بعد ما تخلص باقتك وتستهلك السعة التحميلية بتقل سرعة خط الانترنت تدريجيا إلى 1 ميجا في الثانية وده بيكون لغاية ميعاد تجديد الباقة. لو انت عايز تكمل الشهر بنفس سرعتك الأصلية تقدر تشتري سعة تحميل إضافية لتعود لنفس سرعة 5 ميجا في الثانية.

عرض الانترنت بسرعة 15 ميجا الغير محدودة

من خلال هذا النظام تقدم شركة WE ثلاثة عروض مختلفة تقدر تشترك فيها. العروض الثلاثة تكون بنفس السرعة 15 ميجا لكن بتختلف من حيث سعات التحميل والاشتراك الشهري وهي بتكون كالتالي:

 

العروض السرعة سعة التحميل الاشتراك الشهري
العرض الأول 15 ميجابايت 100 جيجابايت 150 جنيه
العرض الثاني 15 ميجابايت 200 جيجابايت 250 جنيه
العرض الثالث 15 ميجابايت 500 جيجابايت 550 جنيه

 

عرض الانترنت بسرعة 25 ميجا الغير محدودة

شركة WE المصرية للاتصالات بتقدملك من خلال النظام ده أربع عروض مختلفة من حيث سعات التحميل والاشتراك الشهري بسرعة 25 ميجابايت. تقدر تختار العرض اللي يناسبك ويناسب احتياجاتك من بينهم.

 

العروض السرعة سعة التحميل الاشتراك الشهري
العرض الأول 25 ميجابايت 50 جيجابايت 160 جنيه
العرض الثاني 25 ميجابايت 100 جيجابايت 200 جنيه
العرض الثالث 25 ميجابايت 200 جيجابايت 300 جنيه
العرض الرابع 25 ميجابايت 500 جيجابايت 600 جنيه

 

عرض الانترنت بسرعة 50 ميجا الغير محدودة

تقدم شركة We سرعة انترنت أرضي ADSL فائقة 50 ميجابايت في الثانية الواحدة وهي تحتوي على ثلاثة أنظمة متاحة للاشتراك فيها عبارة عن:

  • النظام الأول بيديلك سرعة 50 ميجابايت في الثانية وسعة الباقة 100 جيجابايت في الشهر أما بالنسبة للاشتراك الشهري بيكون 250 جنيه. بعد ما تخلص باقتك بتقل السرعة إلى 1 ميجا وتقدر ترجع لسرعتك الأصلية من خلال شحن الجيجات الإضافية.
  • النظام الثاني بيديلك سرعة 50 ميجابايت في الثانية وسعة الباقة 200 جيجابايت في الشهر أما بالنسبة للاشتراك الشهري بيكون 350 جنيه. بعد ما تخلص باقتك تقدر تستخدم الانترنت برضه لكن بتقل السرعة إلى 1 ميجا لباقي الشهر وفي حالة لو عايز ترجع لسرعة باقتك الأصلية تقدر تزودها من خلال شراء الباقات الإضافية.
  • النظام الثالث بيديلك سرعة 50 ميجابايت في الثانية وسعة الباقة 500 جيجابايت في الشهر أما بالنسبة للاشتراك الشهري بيكون 650 جنيه. بعد ما تخلص باقتك تقدر تستخدم الانترنت لكن بتقل السرعة إلى 1 ميجا لباقي الشهر وفي حالة لو عايز ترجع لسرعة باقتك الأصلية تقدر تزود السرعة من خلال إنك تشتري باقات إضافية.

 

عرض الانترنت بسرعة 100 ميجا الغير محدودة

من خلال العرض ده بتقدملك شركة WE سرعات كبيرة جدا لأول مرة في مصر في الانترنت الأرضي ADSL سرعة تحميل خارقة تصل إلى 100 ميجابايت في الثانية. فمن خلال العرض ده قدرت شركة WE إنها تقدم خدمة انترنت أرضي ADSL بجودة عالية وسرعة ممتازة. عشان تشترك في النظام ده هناك ثلاثة عروض تقدر تختار من بينها وهي:

  • العرض الأول بيديلك سرعة تحميل عالية جدا 100 ميجابايت في الثانية وبيديلك سعة باقة 100 جيجابايت في الشهر أما بالنسبة للاشتراك الشهري بيكون 300 جنيه في الشهر. بعد ما تخلص باقتك الأساسية بتقدر تستخدم الانترنت برضه لكن بتقل السرعة إلى 1 ميجا لباقي الشهر. ولو انت عايز ترجع لسرعة باقتك الأساسية تقدر تزود السرعة من خلال شراء سعات إضافية.
  • العرض الثاني بيديلك سرعة تحميل عالية جدا 100 ميجابايت في الثانية وبيديلك سعة باقة 200 جيجابايت في الشهر أما بالنسبة للاشتراك الشهري بيكون 400 جنيه في الشهر. بعد ما تخلص باقتك الأساسية بتقدر تستخدم الانترنت برضه لكن بتقل السرعة إلى 1 ميجا لباقي الشهر. في حالة لو عايز ترجع لسرعة باقتك الأصلية المتعاقد عليها تقدر تزود السرعة من خلال شراء الباقات الإضافية.
  • العرض الثالث بيديلك سرعة تحميل عالية جدا 100 ميجابايت في الثانية وبيديلك سعة باقة 500 جيجابايت في الشهر أما بالنسبة للاشتراك الشهري بيكون 700 جنيه في الشهر. بعد ما تخلص باقتك الأساسية بتقدر تستخدم الانترنت برضه لكن بتقل السرعة إلى 1 ميجا لباقي الشهر. في حالة لو عايز ترجع لسرعة باقتك الأصلية المتعاقد عليها تقدر تزود السرعة من خلال شراء الباقات الإضافية.

 

تفاصيل الاشتراك في باقات ADSL من WE

 

  • جميع أسعار العروض لا تشمل 14% ضريبة القيمة المضافة.
  • سرعة الانترنت المتاحة تعتمد على مدى قدرة تحمل خطك الأرضي.
  • عشان تشترك في باقات WE انترنت بيكون من خلال فروع We أو الاتصال بخدمة العملاء 111 أو 19777 أو 01555000111.
  • تقدر تحول لباقات We انترنت عند موعد التجديد مع العلم إنك تقدر تحول في أي وقت لكن مش هتستفيد من الفترة الباقية من باقتك السابقة.
  • عند استخدام 80% أو 100% من سعة التحميل الأساسية هتظهر ليك صفحة بتوضح المتبقي من سعة الاستخدام وتوضيح باقات الشحن الإضافية المتاحة.
  • بعد انتهاء سعة التحميل لباقتك الأساسية هتستمتع بإنترنت بلا حدود بسرعة 1 ميجابايت في الثانية.
  • في حالة لو انت عايز ترجع لسرعتك الأصلية في نفس الشهر تقدر تشحن أي من السعات الإضافية التالية:

20 جيجابايت بسعر 30 جنيه/ 50 جيجابايت بسعر 60 جنيه/ 100 جيجابايت بسعر 100 جنيه.

 

الشروط والأحكام

  • السعات الإضافية اللي بتشتريها صالحة للاستخدام لمدة شهر من تاريخ شرائها.
  • تقدر تشتري سعات إضافية من فروع WE أو من خلال الموقع الالكتروني للشركة.
  • بيتم إضافة ضريبة 14% على جميع الأسعار المعلنة.

أحدث العروض: عرض ضعف الباقة بنفس السعر

دلوقتي تقدر تستمتع بسعة استخدام 200 جيجابايت بنفس سعر ال 100 جيجابايت على باقات we انترنت ابتداءا من سرعة 15 ميجابايت في الثانية إلى سرعة 100 ميجا على باقة ال 100 جيجابايت فقط والعرض لمدة 3 شهور. عرض ضعف الباقة متاح لفترة محدودة للعملاء الحاليين والجدد.

السرعة سعة التحميل السعر فبل العرض السعر بعد العرض
تصل إلى 15 ميجابايت/ الثانية 200 جيجابايت في الشهر بنفس سعر ال 100 جيجابايت 250 جنيه 150 جنيه
تصل إلى 25 ميجابايت/ الثانية 300 جنيه 200 جنيه
تصل إلى 50 ميجابايت/ الثانية 350 جنيه 250 جنيه
تصل إلى 100 ميجابايت/ الثانية 400 جنيه 300 جنيه

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *