المزيد » شركات اتصالات » أحدث عروض وباقات ADSL الانترنت الأرضي من فودافون| vodafone adsl

أحدث عروض وباقات ADSL الانترنت الأرضي من فودافون| vodafone adsl

vodafone

استطاعت شركة فودافون انها تثبت كفاءتها في تقديم خدمة انترنت منزلي عالي الجودة فعليا، وده اللي بيصرح بيه غالبية العملاء اللي بيستخدموا خدمات فودافون ADSL للانترنت المنزلي. مع ان الشركة ما تعتبرش من المؤسسين لقطاع الانترنت المنزلي في مصر، لانها دخلت المجال ده بعد فترة طويلة، لكنه بقت من أفضل شركات الاتصالات من ناحية الانترنت المنزلي، وده طبعا لحرص فودافون انها تقدم خدمات قوية زي ما بيحصل في تغطية شبكتها القوية. لما بنختار شركة عشان توفر خدمة الانترنت المنزلي، بنحاول على قد ما نقدر نستعين بآراء العملاء السابقين عند الشركات المختلفة، وده اللي هنلاحظه مع قوة ترشيحات عملاء فودافون ADSL من الشركة واللي بيعتبر أفضل من الشركات التانية. بعد ما كانت باقات فودافون للانترنت المنزلي في شكلها القديم من ناحية السرعات وسعة التحميل المتوفرة شهريا، بقا فيه باقات حديثة متوافقة مع متطلبات العملاء لعام 2021 والتغيير الكبير اللي حصل في السوق المصري، لأن العملاء بقوا بيطالبوا بسرعات انترنت عالية غير اللي كانت موجودة زمان.

من خلال هذا المقال سوف تتعرف على أحدث العروض الخاصة بالإنترنت الأرضي ADSL من فودافون. وأيضا معرفة أسعار كل اشتراك والسرعة المتاحة وذلك حتى تتمكن من اختيار النظام الذي يناسبك ويلبي احتياجاتك.

باقات الانترنت بسرعة تصل إلى 30 ميجا بايت

غيرت فودافون من قدرات الانترنت المنزلي اللي بتوفره للعملاء مع نهاية عام 2020 عشان تحقق مميزات جديدة في العام اللي جاي مع تحسين قدرات نقل البيانات وتحسين جودة الخدمة. الباقة الأساسية اللي هتلاقيها من فودافون واللي بتشمل غالبية العملاء اللي بيستخدموا الانترنت المنزلي من فودافونهتكون هي باقة بسرعة توصل لغاية 30 ميجا بايت في الثانية، وبتكون الباقة بمجموعة مختلفة من سعة التحميل بتبدأ من 140 جيجا شهريا ولغاية 600 جيجا شهريا وكلها بنفس سرعة التحميل.

الباقةالسرعةسعة التحميلالاشتراك الشهري
12030 ميجا بايت140 جيجا120 جنيه
15030 ميجا بايت175 جيجا150 جنيه
25030 ميجا بايت300 جيجا250 جنيه
50030 ميجا بايت600 جيجا500 جنيه
باقة 30 ميجا بايت

باقات الانترنت بسرعة تصل إلى 70 ميجا بايت

مع ان فودافون بتقدم سعات تحميل مختلفة في باقات 30 و 100 ميجا، بس مش هتلاقي عندها غير باقة واحدة في سرعة 70 ميجا بايت في الثانية، وهي الباقة اللي بتكون بسعة تحميل 300 جيجا في الشهر، وده لأن الشركة بتحاول وضع خطط مناسبة على حسب احتياجات العملاء.

الباقةالسرعةسعة التحميلالاشتراك الشهري
40070 ميجا بايت300 جيجا400 جنيه
باقة 70 ميجا بايت

باقات الانترنت بسرعة تصل إلى 100 ميجا بايت

مع ان سرعة الانترنت المشهورة من فودافون بتكون لغاية 30 ميجا بايت، بس في كتير من العملاء بيحتاجوا سرعات أكبر من الانترنت عشان ظروف شغلهم وكمان للناس اللي يتمارس الألعاب على الانترنت وغيرهم من الأشخاص اللي بيحبوا مشاهدة الفيديوهات بجودة فائقة، ودي اللي بتوفرها فودافون في السرعات اللي بتوصل لغاية 100 ميجا بايت في الثانية واللي بتتوفر في باقتين من بسعة تحميل مختلفة وأسعار اشتراك شهري مختلفة.

الباقةالسرعةسعة التحميلالاشتراك الشهري
450100 ميجا بايت300 جيجا450 جنيه
700100 ميجا بايت600 جيجا700 جنيه
باقة 100 ميجا بايت

لو انت عايز ترقي خدمة الانترنت المنزلي اللي عندك فعليا من شركة فودافون، ممكن تستخدم كود الخدمة *2828# واللي بيوجد فيها كل الخصائص والخدمات اللي ممكن تحتاجها في الانترنت المنزلي من فودافون. لما بتدخل على الخدمة هتلاقي خصائص تغيير سرعة الانترنت لو نت على سرعة قديمة، او اشتراك عايز تغيره فعليا، لما تدخل على تغيير السرعة هتلاقي أسعار وسرعات الانترنت المتوفرة، ويمكن تغير بين أي سرعة بسهولة وبتتفعل الخدمة بمجرد الشحن.

باقات إضافية

الباقة5 جيجا15 جيجا50 جيجا100 جيجا
المتاح للاستهلاك5 جيجابايت15 جيجابايت50 جيجابايت100 جيجابايت
قيمة الاشتراك10 جنيه25 جنيه60 جنيه100 جنيه
نوع الباقةغير متجددةغير متجددةغير متجددةغير متجددة

شروط وأحكام فودافون ADSL

  • يتطلب الاشتراك في vodafone adsl خط أرضي مفعل لا يوجد لديه فواتير مستحقة أو خدمات على الرقم الأرضي.
  • تقدر تتأكد من صلاحية خطك الأرضي من خلال رقم فودافون 111.
  • إذا كنت مشتركا في خدمة ADSL مع شركة انترنت أخرى تقدر تشترك في فودافون ADSL بعد الإلغاء.
  • تعتمد سرعات ADSL الخاص بك على جودة الخط الأرضي.
  • لا ينقطع الانترنت بعد انتهاء السرعة المحددة لباقتك لكن بعد انتهاء الباقة تبقى متصلا بالانترنت ولكن بسرعة أقل حسب خطة ADSL الخاصة بك.
  • يتم إضافة ضريبة 14% على كل خطط الأسعار.
  • تطبق الشركة بجميع الباقات سياسة الاستخدام العادل بحيث إنك تقدر تستهلك 100 جيجا شهريا في سرعة 1 ميجا وتنزل السرعة ل 256 كيلوبايت. واستهلاك 150 جيجا في سرعة 2 ميجا واستهلاك 200 جيجا في سرعة 4 ميجا واستهلاك 300 جيجا في سرعة 8 ميجا وبعد نهاية استهلاك الباقة تنزل السرعة ل 256 كيلو بايت.
  • تقدر تشترك في أي من أنظمةvodafone adsl المتاحة عن طريق مركز خدمة العملاء بجميع أنحاء الجمهورية.
  • بالنسبة للأوراق المطلوبة منك هي صورة بطاقة صاحب الخط الأرضي ورقم الخط.
  • أما بالنسبة لفترة التشغيل بعد التقديم سوف تستغرق من أسبوع لأسبوعين كحد أقصى لتفعيل خدمة الانترنت.

مزايا فودافون ADSL

  • يتم تركيب وتشغيل الخدمة للعميل مجانا.
  • يتميز بسرعة عالية دون انقطاع بسرعات مختلفة لتلبية جميع الاحتياجات.
  • أيضا تحصل على دعم فني 24 ساعة في اليوم طوال أيام الأسبوع كل اللي عليك إنك تتصل ب 2828.
  • بتوصلك فاتورة واحدة تجمع بين قيمة مكالماتك وكمان اشتراك ADSL الشهري.
  • إذا كنت من عملاء الكارت فسوف يتم خصم اشتراك ADSL الشهري من رصيدك.
  • ممكن التحويل للسرعات الجديدة عن طريق الاتصال بخدمة العملاء 2828 لكن في حالة التحويل مش هتقدر ترجع للباقات القديمة مرة تانية.
  • تقدر تاخد الراوتر هدية مجانية عند الاشتراك.

مقالات متعلقة

أحدث اسعار باقات الانترنت من فودافون للموبيل | اليومية والشهرية والأسبوعية

أسعار أحدث باقات فودافون للمكالمات الشهرية 2021 | فليكس و أنظمة الكارت و IN

أحدث عروض فودافون ADSL

شركة فودافون بتقدم عروض جديدة وخصومات على خط النت الأرضي ADSL. حصريا أون لاين اشترك في خدمة ADSL من فودافون واحصل على خصم 50% لمدة 9 شهور مش كده وبس ده كمان هتاخد راوتر بإرسال قوي ببلاش. خليك مع فودافون ADSL الجديدة واستمتع بأقوى العروض من دقائق وميجابايت هدية ولسه العروض مستمرة مع فودافون. غير الراوتر الهدية هتاخد 250 دقيقة هدية لكل أرقام فودافون  و 250 ميجابايت موبايل انترنت هدية.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *